បច្ចុប្បន្ន ករណីឆបោកបញ្ជាទិញផលិតផលតាម online (សំលៀកបំពាក់ គ្រឿងសំអាង កាបូប កុំព្យូទ័រ…) កំពុងកើតឡើងជាញឹកញាប់តាមបណ្តាប្រទេសផ្សេងៗនៅលើពិភពលោក។
ជាក់ស្តែង យោងតាមវិបសាយ www.consumercomplaints.com ជនរងគ្រោះដែលមានឈ្មោះ Smit Vithani បាននិយាយថា លោកបានបញ្ជាទិញកាម៉ារ៉ាឌីជីថលមួយគ្រឿង និងម៉ាស៊ីនអាំងសាច់មួយដែលមានតម្លៃរៀងគ្នាប្រមាណជា ២៦០ ដុល្លារអាមេរិក និង ៨៤ ដុល្លារអាមេរិក តាមក្រុមហ៊ុន online មួយ ហើយក្រុមហ៊ុនសន្យាដឹកជញ្ជូនទំនិញក្នុងរយៈពេល ៨-១០ ថ្ងៃ ប៉ុន្តែ ក្រុមហ៊ុននេះមិនដែលផ្តល់ទំនិញឲ្យឡើយ និងមិនអាចសុំទំនាក់ទំនងបានទៀតផង។
ចំណែកករណីមួយទៀត ចុះផ្សាយក្នុងគេហទំព័រ www.consumercourt.info បានឲ្យដឹងថា ជនរងគ្រោះម្នាក់ ដោយមិនបានបញ្ហាឈ្មោះ បានបង្ហោះព័ត៌មានថា លោកបានបញ្ជាទិញវ៉ែនតាពីហាងទំនិញតាម online មួយដែលមានតម្លៃប្រមាណជា ២១ ដុល្លារអាមេរិក ដោយប្រើគណនីធនាគារ។ ប៉ុន្តែ លោកមិនទទួលបានផលិតផលសោះ ហើយទំនាក់ទំនងទៅក្រុមហ៊ុននេះមិនបាន។
ទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយ នៅប្រទេសកម្ពុជា ពុំទាន់មានសេចក្តីរាយការណ៍ ណាមួយទាក់ទិននឹងករណីឆបោកបែបនេះនោះទេ។
ដើម្បីជាការប្រុងប្រយ័ត្ន 24h.Plus News សូមបង្ហាញជូនប្រិយមិត្តនូវវិធីសាស្ត្រខ្លះៗ ដើម្បីចៀសវាងករណីឆបោកបញ្ជាទិញផលិតផលតាម Online៖
១. ពិនិត្យមើលអ្នកលក់
តើងាយស្រួលដែរទេ ក្នុងការទាក់ទងជាមួយអ្នកលក់តាមរយៈទូរស័ព្ទ អ៊ីម៉ែល ឬអាស័យដ្ឋានទីតាំងលក់? តើព័ត៌មានទាក់ទងនឹងតម្លៃ ការធានាជាដើម ត្រឹមត្រូវដែរទេ? អ្នកគួរអានព័ត៌មានឲ្យបានប្រយ័ត្នប្រយែងមុនពេលបញ្ជាទិញ។
១. ពិនិត្យមើលអ្នកលក់
តើងាយស្រួលដែរទេ ក្នុងការទាក់ទងជាមួយអ្នកលក់តាមរយៈទូរស័ព្ទ អ៊ីម៉ែល ឬអាស័យដ្ឋានទីតាំងលក់? តើព័ត៌មានទាក់ទងនឹងតម្លៃ ការធានាជាដើម ត្រឹមត្រូវដែរទេ? អ្នកគួរអានព័ត៌មានឲ្យបានប្រយ័ត្នប្រយែងមុនពេលបញ្ជាទិញ។
២. ផ្តល់ការដឹកជញ្ជូនដោយឥតគិតថ្លៃ
មិនទំនងសោះដែលថា អ្នកលក់ពិតប្រាកដនឹងផ្តល់ការដឹកជញ្ជូនដល់កន្លែងដោយឥតគិតថ្លៃ ដោយគ្មានហេតុផលល្អអ្វីនោះ។ ក្រៅពីនេះ បើសិនអ្នកលក់គិតតម្លៃដឹកជញ្ជូនលើតម្លៃទំនិញស្រាប់ នោះទំនិញនឹងថ្លៃលើសធម្មតា ដែលមិនល្អដល់ការលក់របស់ពួកគេផងដែរ ព្រោះថ្លៃខុសគេ។ ដូច្នេះ សូមសង្ស័យករណីនេះ!
មិនទំនងសោះដែលថា អ្នកលក់ពិតប្រាកដនឹងផ្តល់ការដឹកជញ្ជូនដល់កន្លែងដោយឥតគិតថ្លៃ ដោយគ្មានហេតុផលល្អអ្វីនោះ។ ក្រៅពីនេះ បើសិនអ្នកលក់គិតតម្លៃដឹកជញ្ជូនលើតម្លៃទំនិញស្រាប់ នោះទំនិញនឹងថ្លៃលើសធម្មតា ដែលមិនល្អដល់ការលក់របស់ពួកគេផងដែរ ព្រោះថ្លៃខុសគេ។ ដូច្នេះ សូមសង្ស័យករណីនេះ!
៣. តម្លៃទំនិញថោកខុសធម្មតា
ឧទាហរណ៍ បើសិនអ្នកដឹងថា កាម៉ារ៉ា Canon EOS 400D មួយគ្រឿង មានតម្លៃធម្មតាប្រហែលជា ១,០០០ ដុល្លារអាមេរិក ហើយ អ្នកលក់ លក់ត្រឹមតែតម្លៃ ២០០ ដុល្លារអាមេរិក នោះករណីនេះ គួរឲ្យសង្ស័យ។ នោះ ខុសពីតម្លៃធម្មតាចំនួន ៨០០ ដុល្លារអាមេរិក។ សូម្បីតែការបញ្ចុះតម្លៃ ក៏វាមានមិនទំនងថោកដល់ថ្នាក់ម្ល៉ឹង រហូតដល់អ្នកលក់មិនអាចចំណេញបាននោះទេ។ បញ្ចុះតម្លៃតាមស្តង់ដារមានពី ២០% ទៅ ៥០% ប៉ុណ្ណោះ បើលើសពី៨០% ទៅ ៩០% ហើយ ករណីនេះមិនប្រក្រតីទេ។
ឧទាហរណ៍ បើសិនអ្នកដឹងថា កាម៉ារ៉ា Canon EOS 400D មួយគ្រឿង មានតម្លៃធម្មតាប្រហែលជា ១,០០០ ដុល្លារអាមេរិក ហើយ អ្នកលក់ លក់ត្រឹមតែតម្លៃ ២០០ ដុល្លារអាមេរិក នោះករណីនេះ គួរឲ្យសង្ស័យ។ នោះ ខុសពីតម្លៃធម្មតាចំនួន ៨០០ ដុល្លារអាមេរិក។ សូម្បីតែការបញ្ចុះតម្លៃ ក៏វាមានមិនទំនងថោកដល់ថ្នាក់ម្ល៉ឹង រហូតដល់អ្នកលក់មិនអាចចំណេញបាននោះទេ។ បញ្ចុះតម្លៃតាមស្តង់ដារមានពី ២០% ទៅ ៥០% ប៉ុណ្ណោះ បើលើសពី៨០% ទៅ ៩០% ហើយ ករណីនេះមិនប្រក្រតីទេ។
៤. ធានាការទូទាត់របស់អ្នក
ចូរប្រើប្រាស់គណនីដែលរក្សាប្រាក់ដោយភាគីទីបី រហូតដល់ទំនិញមកដល់ (ឧ. PayPal) ឬ វិធីសាស្ត្រផ្សេងៗទៀតនៃការទូទាត់ ដែលបញ្ចូលនូវយន្តការការពារសុវត្ថិភាពផងដែរ។ ដោយមានគណនីរក្សាដោយជនទីបី អ្នកអាចធានាថា ប្រាក់របស់អ្នក នឹងមិនត្រូវបានបញ្ជូនទៅកាន់អ្នកលក់ជាដាច់ខាត មុនពេលអ្នករាយការណ៍ថា អ្នកទទួលបានទំនិញហើយ។ ចំពោះករណីនេះ ជាទូទៅ PayPal ត្រូវបានគេជឿទុកចិត្ត និងទទួលស្គាល់នៅទូទាំងពិភពលោក។
ចូរប្រើប្រាស់គណនីដែលរក្សាប្រាក់ដោយភាគីទីបី រហូតដល់ទំនិញមកដល់ (ឧ. PayPal) ឬ វិធីសាស្ត្រផ្សេងៗទៀតនៃការទូទាត់ ដែលបញ្ចូលនូវយន្តការការពារសុវត្ថិភាពផងដែរ។ ដោយមានគណនីរក្សាដោយជនទីបី អ្នកអាចធានាថា ប្រាក់របស់អ្នក នឹងមិនត្រូវបានបញ្ជូនទៅកាន់អ្នកលក់ជាដាច់ខាត មុនពេលអ្នករាយការណ៍ថា អ្នកទទួលបានទំនិញហើយ។ ចំពោះករណីនេះ ជាទូទៅ PayPal ត្រូវបានគេជឿទុកចិត្ត និងទទួលស្គាល់នៅទូទាំងពិភពលោក។
៥. តាមដានដោយស្រាវជ្រាវភ្លាមៗ
ពិនិត្យមើលលើមុខទំនិញផ្សេងៗដែលកំពុងដាក់លក់។ ពិនិត្យមើលប្រតិកម្មតបពីមុនៗដែលអ្នកលក់ទទួលបានពីអតិថិជន ដោយមើលទៅលើ Rating Points របស់អ្នកលក់ ថាតើប្រតិកម្មតបនោះ ទាក់ទងនឹងការទិញ-លក់រលូនឬយ៉ាងណា។ ពិនិត្យមើលថាតើ ប្រវត្តិនៃការលក់របស់គេយ៉ាងណា លក់បានច្រើនប៉ុណ្ណា ហើយលក់ទំនិញអ្វីខ្លះ?
ពិនិត្យមើលលើមុខទំនិញផ្សេងៗដែលកំពុងដាក់លក់។ ពិនិត្យមើលប្រតិកម្មតបពីមុនៗដែលអ្នកលក់ទទួលបានពីអតិថិជន ដោយមើលទៅលើ Rating Points របស់អ្នកលក់ ថាតើប្រតិកម្មតបនោះ ទាក់ទងនឹងការទិញ-លក់រលូនឬយ៉ាងណា។ ពិនិត្យមើលថាតើ ប្រវត្តិនៃការលក់របស់គេយ៉ាងណា លក់បានច្រើនប៉ុណ្ណា ហើយលក់ទំនិញអ្វីខ្លះ?
៦. តាមដានបន្ថែម
សរសេរសារភ្លាមៗទៅកាន់អ្នកទិញពីរ ឬ បីនាក់ ជាអតិថិជនរបស់អ្នកលក់ពីមុន។ អ្នកអាចចូលទៅសរសេរសារតាមរយៈ Feedback Page របស់អ្នកលក់ ហើយ បន្ទាប់មក អ្នកត្រូវសួរពីមតិយោបល់ពីមុនៗរបស់អ្នកទិញទាក់ទិននឹងការបញ្ជាទិញជាមួយនឹងអ្នកលក់។ អ្នកទិញមួយចំនួនប្រហែលជាមិនចង់ឆ្លើយតប ប៉ុន្តែ ជាទូទៅ បើសិនប្រតិបត្តិការផ្ទេរប្រាក់មានបញ្ហា នោះអ្នកទិញនឹងជូនដំណឹងដល់អ្នកជាមិនខាន៕
សរសេរសារភ្លាមៗទៅកាន់អ្នកទិញពីរ ឬ បីនាក់ ជាអតិថិជនរបស់អ្នកលក់ពីមុន។ អ្នកអាចចូលទៅសរសេរសារតាមរយៈ Feedback Page របស់អ្នកលក់ ហើយ បន្ទាប់មក អ្នកត្រូវសួរពីមតិយោបល់ពីមុនៗរបស់អ្នកទិញទាក់ទិននឹងការបញ្ជាទិញជាមួយនឹងអ្នកលក់។ អ្នកទិញមួយចំនួនប្រហែលជាមិនចង់ឆ្លើយតប ប៉ុន្តែ ជាទូទៅ បើសិនប្រតិបត្តិការផ្ទេរប្រាក់មានបញ្ហា នោះអ្នកទិញនឹងជូនដំណឹងដល់អ្នកជាមិនខាន៕
ប្រភព៖ Ebay, consumercomplaints, consumercourt
រូបភាព៖ arc-eg
0 comments:
Please add comment to express your opinion, and share it on Twitter or Facebook. Thank you in advance.